Nákup potravin a dalších každodenních potřeb je pro většinu z nás běžnou rutinou. Nicméně existují určité chování a zlozvyky, které mohou ostatním nakupujícím i zaměstnancům obchodů značně znepříjemnit život. Pojďme se podívat na ty nejhorší zlozvyky, se kterými se v obchodech můžeme setkat.
1) Sahání na pečivo bez igelitových rukavic
Jedním z nejčastějších a zároveň nejnechutnějších zlozvyků je sahání na pečivo holýma rukama. Ať už jde o pečivo, které je volně dostupné v regálech, nebo o to, které je k dispozici v samoobslužných pultících, používání igelitových rukavic nebo kleští by mělo být samozřejmostí. Přesto se často setkáváme s tím, že lidé pečivo osahávají, aby zjistili jeho čerstvost, nebo dokonce aby si vybrali ten nejhezčí kousek. Takové chování může vést k šíření bakterií a představuje hygienické riziko pro ostatní zákazníky.
2) Blokování uliček nákupním vozíkem
Kolikrát jste už zažili situaci, kdy někdo nechal svůj nákupní vozík uprostřed uličky a zmizel hledat něco do regálu? Blokování uliček nákupními vozíky je jedním z nejvíce frustrujících zlozvyků, se kterými se můžeme v obchodech setkat. Ostatní zákazníci pak musí složitě manévrovat, aby se dostali kolem, což může způsobit nepříjemné situace a zbytečné zdržení.
Pokud kromě vzrušení v obchodě chcete zažít ještě něco lepšího, vyzkoušejte náš livechat, který Vás po náročném nakupování krásně uklidní a uvede do pohody 🙂

3) Nerozhodnost u pultu s uzeninami
Stojíte ve frontě u pultu s uzeninami a osoba před vámi se nemůže rozhodnout, co si vybrat. Zkouší různé druhy, ptá se na složení, chutná a stále není schopna učinit konečné rozhodnutí. Zatímco je samozřejmě v pořádku se ptát a chtít si vybrat to nejlepší, přílišná nerozhodnost může způsobit dlouhé fronty a čekání pro ostatní nakupující.
4) Kýchání a prskání na ovoce a zeleninu či pečivo
Zvláště v době pandemie se tento zlozvyk stal obzvlášť nevhodným. Kýchání a prskání na nezabalené potraviny, jako je ovoce, zelenina nebo pečivo, může přenášet bakterie a viry, což ohrožuje zdraví ostatních zákazníků. Mít kapesník nebo alespoň kýchat do ohybu loktu by mělo být základem společenské odpovědnosti.
5) Nevracení zboží na místo, odkud bylo vzato
Kolikrát jste už našli mléko v regálu s mraženými potravinami nebo těstoviny v oddělení s kosmetikou? Lidé často vezmou zboží, které si později rozmyslí, a místo aby ho vrátili na původní místo, nechají ho kdekoli. To nejenže ztěžuje práci zaměstnancům obchodu, ale také může způsobit, že potraviny, které potřebují specifické skladovací podmínky, se znehodnotí.
Vyzkoušejte náš livechat a prožijte krásné a vzrušující chvíle!
6) Řešení reklamace na pokladně a blokování fronty
Pokud máte problém se zakoupeným zbožím, řešit to přímo na pokladně může být velmi neohleduplné vůči ostatním nakupujícím, kteří čekají ve frontě. Zákazníci, kteří na pokladně řeší složité reklamace nebo vracení zboží, zbytečně zdržují ostatní. Mnoho obchodů má speciální zákaznický servis, kde lze tyto problémy vyřešit efektivněji a bez zdržování ostatních.
7) Nepouštění člověka, když má jednu věc a před ním má člověk plný košík
Empatie a ohleduplnost jsou ctnosti, které by měly být přítomny v každodenním životě, včetně nakupování. Pokud stojíte ve frontě s plným košíkem a za vámi čeká někdo s jediným produktem, je slušné a ohleduplné ho pustit před sebe. Tento jednoduchý akt laskavosti může udělat velký rozdíl a přispět k příjemnější atmosféře v obchodě.
Závěr
Nákupní chování a zlozvyky mohou významně ovlivnit zážitek z nakupování jak pro ostatní zákazníky, tak pro zaměstnance obchodů. Respektování jednoduchých pravidel a ohleduplnost k ostatním mohou přispět k tomu, aby byly nákupy příjemnější a méně stresující pro všechny zúčastněné. Takže až příště vyrazíte na nákup, zkuste se těmto zlozvykům vyhnout a udělat tak radost nejen sobě, ale i ostatním.